moj svet

24.11.2009

Kaj zdej, a se bomo cepili ali ne?!

Zapisano pod: moje misli — polnaglava @ 15:04

V teh časih, ko se svet trese pred pandemsko gripo, je naše Sončece zbolelo za – angino. Resnici na ljubo sem si kar malo oddahnila, ker je bila mala prvi dan izbruha simptomov povožena do konca in ni počela drugega kot jokala in kuhala.

Ravno ta dan sem z znancem spet opravljala najljubši klepet teh dni – ceppiti ali ne cepiti/ nevarna ali nič posebnega / zbolevajo zdravi ali kronični bolniki ipd, zato sem se počutila toliko bolj trapasto, ko sem ob prvih znakih ne-zdravja najprej pomislila na gripo.

Sama nikoli ne zbolim, ne vem, če sem sploh že kdaj  imela gripo, zato me cepljenje nikoli ni zanimalo. Imam pa kar nekaj znancev in prijateljev, ki so se cepili proti sezonski gripi in potem ravno tisto leto zboleli kot še nikoli. Ravno tako vem, da za posledicami običajne gripe umre vsako leto kar nekaj ljudi tudi pri nas, zato do sedaj nisem delala razlik med sezonsko, pandemsko, pričjo, prašičjo, špansko, mehiško… Gripa je nekaj zoprnega, kar mine v enem tednu in potem gre življenje naprej.

Pa sem pred nekaj tedni ugotovila, da sem postala del rizične skupine in me je zadeva začela malo bolj skrbeti. Povprašala sem ginekologinjo, ki me je debelo pogledala, češ, a se še nisi cepila?! Proti obema?!, potem sem poprosila za mnenje osebno zdravnico, ki je ravno tako divje reagirala z “absolutno odsvetujem!!!” in jaz sem se znašla med dvema ognjema.

Glede na to, da se mi cepljenje zdi nepotrebno, ker nikoli ne zbolim in glede na to, da imamao pri nas cepivo t.i. prve generacije, je odločitev proti logična.
Glede na to, da se bom kmalu precej razširila okoli trebuha in da delam v OŠ, v razredu dvajsetih 6 in 7 letnikov, je odločitev za ravno tako zelo logična.

In glede na to, da slišim povsod samo žolčno zagovarjanje ene ali druge strani in nobenih pravih argumentov, bom stvari najverjetneje prepustila naravi in preživela eno najbolj nervoznih zim :S .

  • Share/Bookmark

17 komentarjev »

  1. polnaglava,… Sam sem cepljen. Vendar v tvojem primeru res ne vem kaj bi ti rekel. Gre predvsem za to ali je cepivo teratogeno (moti razvoj ploda) in ali lahko doživiš kakšno hujšo alergično rekacijo?V tem treuntku mislim da ni strokovnjaka, ki bi ti lahko na tvojo dilemo odgovoril,…Ker se lahko tako pri zdravilih in pri cepivih pokaže kaj šele pri širši uporabi. Zato jaz osebno svoje žene, če bi bila v prvem trimestru tudi ne bi cepil. Ker ni podatkov. Si pa nedvomno zelo izpostavljena in ogrožena. Predvsem zelo pazi na higieno rok in zračnost prostorov kjer se giblješ.

    jos — 24.11.2009 @ 15:32

  2. Poglej stvar je taka: noben zdravnik ne sme izražati svojega mnenja ne za ne proti, oz. tega mnenja ne smeš jemati za sveto resnico.
    Naprimer: nekateri zdravniki so proti splavu (t.i. ugovor vesti). Ampak – njihovo osebno mnenje ne sme vplivati na stanje pacienta. Imajo torej pravico, da odklonijo opravljanje splava, vendar ti morajo poiskati drugega zdravnika, ki ugovora vesti nima.

    Povedati hočem, da je za svoje zdravje odgovoren vsak sam. Zakaj zdravnica sama odsvetuje cepljenje ne vem, vem pa da strokovnjaki s področja cepljenja cepljenje priporočajo (dr. Strle, dr. Čižman, dr. Ihan, dr. Lukanovič). Zdravnik ti je dolžan predstaviti dejstva, ne sme pa kakorkoli sugestibilno vplivati nate. Zdravstvena stroka cepljenje priporoča (tudi za nosečnice), žal pa so mediji ustvarili tako “štalo” in nekritično poplavo informacij, da povsem razumem ljudi, ki ne vedo kako in kaj storiti. Poleg tega žal tudi vsak zdravnik ni strokovnjak; žal predvsem splošni zdravniki vedno več berejo spletne portale namesto strokovnih člankov.
    P.S. Kar se zbolevanja tiče ni vsak prehlad gripa in ni vsaka gripa prehlad. Če iščeš povezavo, jo boš tudi našel – ni pa nujno da je tudi prava. Če se nekdo cepi proti gripi in isto leto zboli za neko boleznijo, še ne pomeni da je to gripa…

    Odločitev je pa vedno v rokah posameznika – samo ti si odgovorna za svoje zdravje in zdravje svojih domačih!

    Lep pozdrav

    Matic — 24.11.2009 @ 15:36

  3. Mislim, da ni več vprašanje kdo jo bo dobil in kdo ne, ampak samo vprašanje časa kdaj. Na šolah je vedno več obolenj in tudi pri nas je cela družina zbolela z dvomesečno dojenčico vred. Domov jo je pa prav naša šolarka prinesla. Čeprav sem bila tudi sama proti cepljenju bi vam toplo priporočala.

    Tanč — 24.11.2009 @ 15:40

  4. ampak zakaj cepivo ki je nam na razpolago vsebuje živo srebro ki je težka kovina in pozroča spremebe na možganih, npr. avtisti imajo v krvi preveč živega srebra

    simon — 24.11.2009 @ 15:46

  5. sem na istem, čeprav že v zadnjem trimestru. in ti rečem, da NI ŠANS, da se cepim. ni preizkušeno in ne mislim bit jebeni poskusni zajček.

    spomincicaspomincica — 24.11.2009 @ 15:48

  6. tudi naša šolarka je zbolela. Pa še nekaj drugih v razredu. Po nasvetu njene otroške zdravnice naj ostane doma in naj jo ne vozimo v ambulanto če ne bo resnega poslabšanja sem dala gripi ime TELEFONSKA – saj pravzaprav ne vemo kaj je v resnici bilo. Po 9 dneh je izzvenelo ( v prvih dneh povišana temperatura enkrat bruhanje, splošno slabo počutje). Domače varuške k sreči nismo zbolele – smo imele pa malo obsedenega stanja z umivanjem rok, menjavo oblačil, pitjem viljemovke in čaja , aspirina +C ).
    Tudi meni ni do cepljenja.

    tinka — 24.11.2009 @ 16:00

  7. Moja sestra je zbolela tisti dan,ko se je cepila in se že teden dni slabo počuti,jaz se pa ne mislim cepiti,če ne bo nujno.Preveč neznank je pri vsem skupaj :lol:

    noahnoah — 24.11.2009 @ 16:04

  8. Še nekaj razmišljanj o tej “nadlogi”….

    http://www.ziva-legenda.com/blog/

    Zmaj-i — 24.11.2009 @ 16:41

  9. Vi se kar cepite, drugo leto pa še za konjsko gripo

    Gino — 24.11.2009 @ 17:05

  10. Meni pa naj nekdo, ki tole bere odgovori:
    KAKO je možno, da ISTI virus povzroči blažjo ali težjo obliko gripe ???

    Si bom odgovoril sam, ampak malodane zahtevam, da nekdo argumentirano potrdi ali argumentirano izpodbije moje mnenje. Sicer bi bilo najbolje uvesti t.i. presojo strokovnosti zoper pristojne zdravnike iz področja imunologije in jih 90% razrešiti opravljanja poklica. Naj gredo med šarlatane.

    Gripa povzročena z istim virusom ima lahko samo isto obliko. Če je nima, na to vpliva:
    - kakovosten odziv imunskega sistema v vsakem primeru
    - vnosna pot virusov (skozi rane, skozi prebavila, skozi dihalne poti, …)
    - število vnešenih virusov in čas do trenutka, ko imunski sistem vzame pod drobnogled prvi virus
    - splošno zdravstveno stanje človeka, glede na ostale bolezni
    - strah, razpoloženje, energijsko stanje telesa, duhovna plat človekovega zdravja (kakšen že duh v zdravem telesu?)
    - višja zunanja temperatura, ki omogoča imunskemu sistemu vzdrževati višjo telesno temperaturo (virusi se nad 37°C počasneje razmnožujejo, imunski sistem pa takrat deluje bolje, zato je vročina naraven proces za ustvarjanje premoči nad okužbami)

    Doslej je zbolelo kar nekaj tisoč ljudi, razen parih vsi s sumljivo blago obliko. Le zakaj?
    Zdravniki pravijo, da se moramo cepiti, saj lahko virus mutira, da bo povzročal v bolj smrtonosno obliko gripe. Recimo, da mutira – kakšna so zagotovila, da bo tudi cepivo zagotavljalo zaščito zoper mutiran virus? Jasno da jih ni.

    Delovanje imunskega sistema mi je povsem jasno. Spominske celice, T-pomagalke, … delovanje cepiva, … te stvari sem temeljito preučil, ravno zato izzivam imunologe, da se temeljito razpišejo, sicer bodo pozvani na presojo strokovnosti.
    Lp,
    Igor

    igo — 24.11.2009 @ 17:42

  11. Igor Lp.

    Sicer nisem imunolog, ti pa lahko odgovorim na nekaj tvojih dilem:

    1.)Gripa povzročena z istim virusom ima lahko samo isto obliko. – NE DRŽI.
    Gripa povzročena s patogenom H1N1 lahko poteka povsem asimptomatsko. Verjetno odgovor leži na nivoju virusnih receptorjev. To ti bo odgovoril imunolog.

    2)Doslej je zbolelo kar nekaj tisoč ljudi, razen parih vsi s sumljivo blago obliko – NE DRŽI.
    Po doslej znanih podatkih je ta gripa ubila na južni polobli več mladih in zdravih ljudi kot je to slučaj pri sezonski gripi in sicer 33%. Za celovito sliko bo potrebno počakati konec zime še na severni polobli, kjer pravilno opažaš, bi lahko nižje tempereture imele pomemben vpliv na širjenje virusa.

    Če virus mutira, cepiva zelo verjetno ne bodo učinkovita. Ravno zato pa bi bilo potrebno omejiti kroženje virusa. Ker bolj ko virus kroži, večja obstaja verjetnost da bo mutiral.

    Upam da sem rešil nekaj malega tvoje dileme?
    Lp Jos.

    jos — 24.11.2009 @ 20:04

  12. Virus je že isti, samo človek človeku ni enak – zato tudi različen odziv.

    Kar se kakovostnega imunskega odziva tiče… mora biti ravno pravšnji. Če je prenizek, se obramba ne more ustrezno razviti. Prevelik imunski odziv prav tako ni v redu, npr. pri okužbi z virusom hepatitisa pride do odpovedi jeter ravno zaradi tega, ker imunski odziv (za nas) preburno reagira in začne uničevati vse okužene celice – se pravi cela jetra.

    Vnosna pot virusa… gripa se prenaša kapljično, lahko s kašljanjem, je pa virus precej obstojen in lahko še kar nekaj časa preživi na različnih površinah. Virus herpesa ali HIV npr. zunaj telesa preživita le nekaj sekund in za prenos potrebujeta tesen stik. Pri gripi ni tako, zato je zelo pomembno, da si umivamo roke !!!! Kar preberite si odzive malčkov v Oni danes :D kjut

    Čas do odziva na virus… ja to je odvisno od imunskega sistema. “Pripravljen” imunski sistem hitro aktivira celice in sproži odziv. Pri bolnemu človeku ni tako. Na eni strani imamo t.i. imunokompromitirane – bolnike z okvarjenim imunskim odzivom: ti imajo napako v imunskem sistemu in se zato slabše odzivajo na virus. Na drugi strani pa vsaka bolezen okvari splošno zdravje človeka: za borbo s temi bolezni porabljamo razne snovi in energijo, predvsem proteine. Vsak ki je kdaj prebolel gripo ali težji prehlad, ve, da je v tem času shujšal. To je predvsem na račun mišic, katerih proteini se razgrajujejo in jih telo porablja za obrambne celice (saj vendar ne nastanejo iz nič). Stari, utrujeni, bolni, izčrpani bolniki se enostavno težje borijo proti okužbam. Predstavljaj si bolksarja po 12. rundi, ko v ring stopi nov, svež boksar… knock-out po dveh rundah!

    Energijsko stanje: topel čas in lepa beseda po mojem mnenju nista dovolj za premaganje gripe. Ko ležiš s 39 vročine je bolezen nekako težko odmisliti.

    Vročina je res način za obrambo pred okužbami, vendar hkrati tudi izčrpava telo.

    Kar se tiče mutacij: virus gripe ima dve antigenski komponenti – dva “podpisa”. H je hemaglutinin in z njim se pripenja na celico. N je nevraminidaza iz njo virus izstopa iz celice. Tale naš virus je atipična oblika H1N1. Poznamo več vrst virusov gripe, ki jih označujemo s črkovnimi kombinacijami.
    Mutacije lahko potekajo na različnih nivojih. Prvi tip mutacije je t.i. “premik (ang. drift)”. Tu gre za manjšo mutacijo v H ali N virusa, zato govorimo o različnem sevu virusa. Kaj to pomeni v praksi?
    V zadnjih letih je bil najpogostejši virus gripe H3N2. Inšitut za varovanje zdravja na podlagi napovedi vsako leto pripravi cepivo, v katerem sta dva najverjetnejša seva H3N2, za katere menijo da se bosta širila in to daje 70-80% zaščito. 20-30% ostane, saj obstaja možnost da se okuži s kakšnim drugim sevom virusa. Zato pogosto ljudje sklepajo, da je cepivo neučinkovito “cepil sem se proti gripi, pa sem vseeno zbolel”. POleg tega imaš ko gripo preboliš TRAJNO imunost proti istemu sevu virusa in DELNO imunost proti istemu H in N, zato so naslednje okužbe z drugimi sevi blažje. V primeru “svinjske gripe” se pričakuje da bo prišlo do takih mutacij, torej bo cepivo vsaj delno ščitilo proti mutiranim H1N1. In to je cilj cepljenja: preprečiti hujše poteke okužbe in v čimvečjem odstotku zaščititi pred zbolevanjem.

    No, če še slediš imamo še drugi tip mutacije in to je t.i. premik (shift). Tu gre za to, da virus popolnoma mutira in privzame nov H ali N. To je bilo v primeru ptičje gripe, saj do tedaj še ni bilo okužbe s H5N1 (v mojih starih učbenikih govorijo samo o štirih tipih H). Proti H5 dejansko ni bilo človeka, ki bi imel vsaj delno imunost, zato taka panika tedaj.

    In če se vrnemo k našemu virusu, ki ima oznako H1N1. To je en od podtipov virusa, ki je leta 1918 povzročil t.i. špansko gripo, ki je imela veliko smrtnost. In zdaj pozor: zadnja večja epidemija s podtipom H1N1 je bila 1977. Se pravi da večina ljudi, rojenih po tem letu ni prišla v stik s tem virusom in lahko pri njih pričakujemo precej hujši potek. Poglej naprimer nogomet – letos so v slo ligi morali odpovedati že eno tekmo zaradi tega, ker je kar 13 nogometašev enega moštva zbolelo za gripo – to so mladi ljudje z dobrim imunskim sistemom. Razumi – hujši potek okužbe lahko pomeni tudi da namesto dveh dni ležanja z glavobolom lahko ležiš 1 teden z visoko vročino in potrebuješ še 1 teden da prideš nazaj. Tudi to slednje je “blag potek”.

    Upam da sem ti odgovoril na vprašanje – in imej malo več zaupanja v strokovnjake, ki se ne izobražujemo tja v en dan. Če si prebral tri stavke na wikipediji, še ne pomeni, da znaš vse. Malo več skromnosti ne bi škodilo.

    LP

    Matic — 24.11.2009 @ 20:18

  13. Čestitam za širjenje trebuha na vidiku;-)

    polnaglavaAnonimnež — 24.11.2009 @ 20:37

  14. Glede gripe pa se jaz ne bom cepil pa sva v enakem položaju glede izpostavljenosti v našem kolektivu… Enostavno zato, ker sem se enkrat cepil za gripo in takrat kr en lep cajt neki krehal in se lousy počutil…

    polnaglavaAnonimnež — 24.11.2009 @ 20:40

  15. “ampak zakaj cepivo ki je nam na razpolago vsebuje živo srebro ki je težka kovina in pozroča spremebe na možganih, npr. avtisti imajo v krvi preveč živega srebra”
    Vsebuje njegovo spojino thiomersal. Noter je zato, da fenta grde(TM) bakterijce, da ti ne bi zavdale.
    Več informacij o njem si lahko prebereš na straneh IVZ,WHO; o domnevnem vplivu na avtizem pa (na hitro) na Wikipediji.

    paxman — 24.11.2009 @ 21:33

  16. Matic. Dobro si razložil, se strinjam praktično z vsem. Ampak bistvo je ravno v tem, da ni blage in težje oblike zaradi virusa, ampak zaradi ljudi. Na TV pa vsi govorijo tako, kot da sta to dva virusa. K sreči je virus gripe zelo dosleden pri kopiranju in ne tako šlampast kot HIV.

    OK, kot elektronik bi res lahko bil malce skromnejši, ravno zato pa od stroke pričakujem, da se dejansko izjasnijo kaj sploh želijo povedati. Novinarjev raje ne bom omenjal, saj znajo narobe povzeti tudi matematično nedvoumne trditve. Ampak da tudi zdravstveni strokovnjaki počnejo isto, kar je nedopustno. Sicer pa nisem prebral zgor par stavkov na wikipediji.

    “POleg tega imaš ko gripo preboliš TRAJNO imunost proti istemu sevu virusa in DELNO imunost proti istemu H in N” . Ja, vem, saj ravno zato bi se lahko vsi okužili že poleti na “gripa zabavah”, kar je enakovredno cepljenju. Poleti se okužbo lažje preboli, kot pozimi. Mutiran virus pa itak lahko prizadane oboje.
    Za splošno varnost družbe in nezmožnost širjenja okužb je treba ustvariti nadkritično maso ljudi, ki je odporna na virus. To se da doseči s cepljenjem (vnos virusov, ki se ne zmorejo razmnoževati) ali z “zabavo” (vnos polno sposobnih virusov v telo, nato pa “preboleti” blago obliko gripe).

    Pozitivno mišljenje pomaga. Pijani in zadeti dijaki sploh niso čutili, da so bolni. Dehidracija, utrujenost, podhranjenost, par dni kričanja,… pa so poskrbeli za ostale simptome (vrtoglavica, hripav glas, …) . Ne bi jih rad žalil, se opravičujem, a naj kdo od njih, ki to bere, napiše, kako je prebolel gripo.
    Jamranje in smiljenje samemu sebi pa lahko tudi navaden prehlad podaljša in poslabša.

    Jos. Pisal sem za Slovenijo, po svetu so stotisoči zboleli. Na južni polobli so imeli zimo. Ta k nam šele prihaja. Poleti pa ni bilo težav. Poleg tega imamo pri nas (razvitejši svet) sorazmerno višjo raven zdravja prebivalstva, oziroma imamo v povprečju drugačne bolezni – povezane bolj s kemičnimi primesmi v hrano in pijačo.

    Še vedno iščem utemeljen razlog za živo srebro v cepivu. Glede na to, da je s prisotnostjo in kopičenju težkih kovin v živčnih tkivih povezano marsikaj od BSE (prioni, pa kaj še, škropljeni travniki za prehrano krav), do Alzheimerjeve bolezni, … je takšen “spodrsljaj” za farmacevte prav neverjeten. Morda naključen?

    Kombinacij virusov gripe ni veliko, tako da bi jih lahko združili v enem cepivu in bi lepo cepili ljudi med posameznimi epidemijami. Saj se ustvari trajna zaščita. Ampak interesi so drugačni. Le zakaj niso doslej vsako jesen pozvali rizičnih skupin ljudi na cepljenje proti sezonski gripi, zraven pa dodali, da se ni treba cepiti tistim, ki so bili v življenju že cepljeni, ali so preboleli gripo?

    O teorijah zarote ne bom pisal, ker bi rad ohranil tehničen nivo komentarjev.
    LP,
    Igor

    igo — 24.11.2009 @ 22:02

  17. Še vedno se mešajo jabolke in hruške.

    1. Gripa zabave: poanta cepljenja je v tem, da se telo izpostavi mrtvemu oz. oslabljenemu virusu. Nekako tako kot mama levinja težko poškoduje plen, da ga lahko mali levčki dokončajo in s tem razvijajo svoj nagon. najbrž ni odveč poudarjati, da nobena mama levinja ne bo 2 letnih mladičev spustila na 450 kilskega vola kajne? Če bomo gripo preboleli na gripa zabavah, ne bomo nič manj bolni.
    Take zabave so primerne kvečjemu za otroške bolezni, kot so norice, ki imajo v odrasli dobi precej hujši in boleč potek.

    Mislim, da je bolj problem v tvoji interpretaciji. Zboleli so za blažjo obliko gripe. Če nekoga mahneš s kolom po glavi, lahko dobi opraskanino ali pa zlom lobanje. V prvem primeru gre za lažjo, v drugem za težjo poškodbo, kar ne spremeni dejstva da si ga s kolom po glavi.

    Pozitivno mišljenje… če gripo zdraviš, traja 1 teden, če pa ne, pa 7 dni… stvar osebne percepcije pač. Osebno sem imel že 40 vročine in se počutil super, nekatere pa trese pri 38… ljudje smo različni.

    Kar se tiče vsakoletnega cepljenja, se cepi vsakič proti novim sevom.

    Kar se pa živega srebra tiče, se mi pa zdi da so te izjave bolj plod tvojega prepričanja kot pa resnih znanstvenih dejstev. Kar me niti ne moti in v grobem se strinjam s teboj – naš življenjski slog je nezdrav in okolje preonesnaženo, vendar problem nastane, ko imate ljudje neke predstave o okolju, ki so skregane z logiko in dejstvi… če boš iskal neko povezavo, jo boš našel, vendar to ne pomeni, da je tudi njena interpretacija pravilna.

    Živo srebro se nahaja v nebroj cepivih kot stabilizator cepiva. V cepivu ga je manj kot v konzervi tunine. V življenju si bil že vsaj 10x cepljen s takim cepivom in kot vidim, tvojim živcem še ni škodilo. :)

    Ljudje so v teh časih pač zmedeni. Mediji jih bombardirajo z enimi informacijami, revije o zdravem življenju z drugimi, zdravniki s tretjimi… ampak življjenje je eno samo tveganje! Ko stopiš zjutraj na cesto, ko govoriš med vožnjo po telefonu, ko zvečer popivaš in obležiš pijan nekje zunaj na mrazu…
    Pač strah nas je, ker smo sami, nebogljeni in avtoriteta v naše institucije je omajana, saj mediji neprestano kažejo same grozne stvari in napake… in na koncu se odločimo, da bomo verjeli sami sebi in povezujemo koščke informacij s tega in onega konca, čeprav niti sami dobro ne vemo kaj delamo; nato to tako dolgo ponavljamo, da postane mantra in na koncu niti ne vemo več, ali v to res verjamemo ali smo to samo nekje prebrali…

    LP

    Matic — 24.11.2009 @ 23:29

RSS vir za komentarje na objavo. Trackback URI

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

Blog moj svet | Zagotavlja SiOL | O Sistemu | Tema: Framefake